Op de Volkswagen e-Crafter en de Maxus na is er vrijwel nog niks te verkrijgen binnen deze categorie. De Slowaakse carrosseriebouwer heeft hier iets opdracht. Door een ombouw krijgt de bus van Nissan nu nog meer ruimte.
Het bedrijf is al een tijdje bezig met het aanpassen van bestaande voertuigen naar een nieuwe vorm. Elektrische busjes zijn in trek en op die trend wil Voltia ook inspelen. Nissan heeft in 2019 rond de 10.000 e-NV200’s in Europa op de weg gezet. Dit jaar zal de concurrentie voor de Nissan bus flink stijgen. PSA komt met een nieuw platform waardoor de Opel Vivaro, Peugeot Partner een volledig elektrische aandrijving krijgen. Ook Toyota gaat gebruik maken van dit platform.
Eerder bouwde Voltia de bus ook al om naar een vergrote versie. Echter, omdat het bedrijf niet samenwerkte met Nissan kon de auto alleen worden aangeboden onder een nieuwe naam. Zo was de bus eerder verkrijgbaar onder de naam XL Voltia. Inmiddels is de samenwerking met Nissan opgezocht. Nissan zal de bus gaan verkopen via haar dealernetwerk met als naam Nissan e-NV200 XL Voltia.
De huidige e-NV200 heeft een WLTP-actieradius van 200 kilometer. Omdat de aangepaste bus een stuk groter is zal de reikwijdte uiteraard wel wat afnemen. De aandrijving en accu van de bus is namelijk gelijk gebleven. De e-NV200 XL Voltia is een stuk groter dan de bus die op dit moment door Nissan wordt aangeboden. Het laadvolume van de huidige bus is 4,2 kubieke meter. Voltia wist de laadruimte te vergroten naar 8 kubieke meter. Voltia wist de laadruimte te vergroten met 90%.
Bron: Nissan |
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
LinkedIn
RSS