Het liep toch wat anders dan Mercedes had gedacht. De Duitse autoproducent stopt met het zelf verder ontwikkelen van waterstoftechnologie.
Ondanks dat de Mercedes-Benz GLC F-Cell met veel bombarie werd aangekondigd is het toch een einde van een tijdperk. De waterstof GLC zou later in grotere oplage geproduceerd worden. Eerst zou het gaan om enkele test modellen om de waterstof technologie verder te ontwikkelen. De auto kon alleen besteld worden in Duitsland door enkele bedrijven. Nu trekt Mercedes toch de stekker uit het project.
Voor nu ziet Mercedes geen brood in het zelf verder ontwikkelen van de waterstoftechnologie. Het bedrijf trekt echter niet volledig de stekker uit het thema waterstof. Hoewel het merk zelf geen heil ziet in ontwikkelen van de technologie omdat dit te duur is, gaat Daimler hier wel mee verder. De vrachtwagen afdeling van het moederbedrijf van Mercedes gaat samen met Volvo een eigen onderneming oprichten voor het verder ontwikkelen van de waterstof technologie.
Het gaat echter om de truck afdeling van Daimler. De kans is dus niet zo groot dat we waterstof binnenkort gaan tegenkomen in een van de personenwagens van Mercedes. Mocht er iets goeds komen uit de samenwerking met Volvo, dan is de verwachting dat de vrachtwagen niet voor 2030 op de markt zal komen. Mercedes-Benz zet daarentegen wel groot in elektrisch aangedreven voertuigen. Onlangs is namelijk de EQE gespot. De elektrische E-klasse van Mercedes moet een echte knaller gaan worden in de autobranche.
Bron: Groen7 |
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
LinkedIn
RSS