Vernieuwen is wellicht een groot woord. Hij is namelijk vrijwel hetzelfde maar er zijn toch een paar verbeteringen gemaakt in de Kona Electric en er is een nieuw model beschikbaar.
De Hyundai Kona Electric staat al sinds jaar en dag bekend als een solide elektrische auto waar veel mensen in willen rijden. Zoveel zelfs dat de auto altijd al moeilijk leverbaar is geweest. Er was zelfs een moment dat Hyundai niet aan de vraag kon voldoen. Er moest toen minstens een jaar gewacht worden voordat je de auto geleverd zou kunnen krijgen. Inmiddels heeft Hyundai de leveringsproblemen op de rit. Zo zette het merk in december 2019 maar liefst 933 Kona Electric’s op kenteken in Nederland.
Een van de sterkste verkooppunten van de Kona Electric is haar actieradius. Met het 64 kWh pakket in de auto zou je volgens de WLTP-meetcyclus maar liefst 480 kilometer ver komen. In de praktijk is dit ongeveer 350 kilometer. De nieuwe Kona kan geleverd worden met een 39 kWh batterijpakket. Met dit kleinere pakket kom je nog steeds 305 kilometer ver (WLTP). In de vernieuwde versie van de Kona Electric is nu een drie-fase laadsysteem aanwezig. Hierdoor kan de Kona op openbare laadpunten tot 11 kW laden. Snelladen blijft hetzelfde, de Kona kan hier de 70 kW aantikken tijdens een laadsessie.
De Kona met kleinere accupakket heeft ook een kleinere elektromotor aan boord. De motor kan een vermogen leveren tot 100 kW (136 pk) en heeft een koppel van 395 Nm. Als laatste is er nog een aanpassing gedaan in het interieur van de auto. Zo komt de nieuwe Kona met een groter infotainment systeem. Het scherm telt nu 10,25 Inch. Vanaf maart kan de nieuwe Hyundai Kona Electric geleverd worden. De productie van de auto wordt in Tsjechië gedaan. Voor € 36.795 staat het 39 kWh model voor de deur. Voor het model met de grotere accu moet € 41.595 neergelegd worden.
Bron: Hyundai |
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
LinkedIn
RSS