
Ionity heeft het grootste snellaad laadnetwerk in Europa. In Nederland valt het aantal laadstations nog tegen maar in Europa is het merk een grote speler aan het worden. Nu stopt de aanbieder van stroom met haar introductieprijs.
Ionity gaat over op het per kWh prijsmodel. Het zat er al aan te komen dat het bedrijf haar introductieprijs liet varen. Tot nu kostte het laden bij Ionity 8 euro per laadsessie. Het maakte dan verder niet uit hoeveel of hoe snel je ging laden aan de lader. Dat klinkt als een mooie prijs als je met een grote accu wilt laden bij Ionity. Heel eerlijk was het echter niet. Zo betaalde iemand met een Audi e-tron even veel als een bestuurder met een veel kleinere accu.
De prijs die Ionity stelt voor haar laders is niet mals. Het bedrijf vraagt namelijk €0,79 per kWh. Daardoor is het overduidelijk een van de duurste aanbieders in de markt. Ter vergelijking bij het Nederlandse Fastned betaal je €0,59 per kWh of €0,35 per kWh bij een prijsplan.
Omdat Ionity een samenwerking is tussen grote autobedrijven zullen eigenaren van een auto binnen het concern minder betalen bij Ionity. Op internet gaan geruchten in de ronde dat dit ongeveer de helft van de prijs zal zijn. Bij Ionity heb je altijd de mogelijkheid om met 350 kW te laden bij de laders.
Nederland telt op dit moment 6 locaties waar je met 350 kW kan laden (Allego 6 en Fastned 35 locaties). 2 nieuwe locaties zijn op dit moment in Nederland in aanbouw door Ionity. Het bedrijf heeft als doel om in 2020 400 operationele laadstations te openen in Europa. Op dit moment staat de teller op 203 laadstations.
Bron: Ionity |
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
LinkedIn
RSS