
Bij een volledig elektrische auto komen veel dingen kijken. Een van de belangrijkste dingen is het opladen van de auto. Volkswagen gaat helpen de laadinfrastructuur te verbeteren voor haar toekomstige elektrische modellen.
Volkswagen ziet dat er nog veel moet gebeuren voordat de ID.3 op de markt komt. De ID.3 is de eerste elektrische auto die bij Volkswagen’s ‘elektro offensief’ hoort. Alle toekomstige elektrische auto’s moeten natuurlijk ergens laden. Hiervoor wil Volkswagen voor 2025 in Europa 36.000 extra laadpunten creëren in Europa. Ongeveer 1/3 (11.000 laadpunten) zullen door Volkswagen zelf geleverd worden.
Volkswagen geeft ook duidelijk aan dat het een van de oprichters is van Ionity. Ionity heeft onlangs haar 100ste locatie geopend in Europa. Het bedrijf biedt alleen snelladers aan op haar locaties langs de snelweg. Inmiddels heeft Ionity al meer dan 2400 snelladers in het veld staan. Ionity kocht onlangs meer snelladers bij de laderfabrikant Tritium. Volkswagen gaat daarnaast laders plaatsen bij 3000 dealers in Europa in en nabij de ‘grote steden’.
Volgens Thomas Ulbrich, lid van de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor E-Mobility, is de mogelijkheid tot opladen noodzakelijk voor de doorbraak van de elektrische auto in Europa. Volkswagen investeert in totaal 250 miljoen in het creëren van extra laadpunten. Volgens Volkswagen zullen in de toekomst 70% van de laadsessies thuis of op werk plaatsvinden. Het overige deel van de laadsessies zal onderweg of op een openbare locatie zijn.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
LinkedIn
RSS