
Tritium heeft een contract ondertekend met Ionity. Ionity wil een dekkend snellaadnetwerk creëren in Europa en heeft een flink aantal snelladers nodig voor haar locaties.
In de overeenkomst staat dat Tritium op 120 locaties van Ionity laders mag gaan leveren. Tritium levert zogenaamde HPC-laders. De laders van Tritium kunnen een maximaal vermogen leveren van 350 kW. De eerste auto die hier ook daadwerkelijk gebruik van kan gaan maken is de Porsche Taycan, die eind dit jaar op de markt komt.
De 120 locaties staan verspreid over 23 Europese landen. Op elke locatie van Ionity komen 6 HPC-laders te staan. In de overeenkomst staat dat de laders binnen een jaar geleverd gaan worden. Ionity werkt hard aan het uitbreiden van haar netwerk in Europa. Inmiddels staat de teller op 97 locaties in Europa. Ionity is een aanbieder van laadinfrastructuur die opgericht is door (vooral Duitse) automerken.
Volgens Tritium is dit de grootste order die ze ooit hebben mogen ontvangen. De CEO van Tritium, David Finn, zegt dat het bij het ontwikkelen van de 350 kW laders niet alleen gaat om het snelle laden. Ook de klantervaring bij de laders staat bij Tritium hoog in het vaandel. Het Europese hoofdkantoor van Tritium bevindt zich in Amsterdam.
Tritium en Nissan
De HPC-laders hebben een CCS-aansluiting. Dit betekent dat de Nissan Leaf (CHAdeMO) niet aan de lader kan laden. Tritium heeft echter ook een order gekregen van Nissan. Nissan wil een ander type lader hebben. Tritium gaat 9 maal de 50 kW lader leveren aan de Japanse automaker. Nissan bestelde de laders voor de sponsordeal met de UEFA Champions League Finale in Madrid. Vermoedelijk zijn de laders dan ook bedoeld voor bij het station in Madrid.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
LinkedIn
RSS