
Juni | Klein Elektrischnieuws
Uber gaat elektrisch
Uber gaat taxichauffeurs betalen als zij kiezen voor een elektrische auto in plaats van een auto die op fossiele brandstoffen rijdt. De pilot start in Amerika. De taxichauffeurs krijgen meer betaald als zij kiezen voor een elektrische auto. Daarnaast biedt het de taxicentrale de optie om gratis de taxi op te laden. De app wordt ook aangepast, via de app kan je dan kiezen voor een volledig elektrische taxi.
Fastned breidt uit naar Duitsland
Het Nederlandse bedrijf Fastned breidt uit naar Duitsland. 22 Juni 2018 opende het bedrijf z’n eerste station in Limburg (Duitsland). Het station is uitgerust met een 350 kWh lader. Fastned wil nog meer stations in Duitsland gaan plaatsen (18 in totaal). Opvallend is dat bij het Duitse laadstation geen Tesla adapters geplaatst worden, omdat dit in Duitsland door de regelgeving niet mag, of dit in de toekomst gaan veranderen is niet duidelijk.
Presentatie Audi e-tron uitgesteld
De eerste volledig elektrische Audi, de e-tron, zou op 30 Augustus 2018 officieel onthuld worden in Brussel. De presentatie vindt plaats in Brussel omdat de e-tron daar ook geproduceerd zou gaan worden. De presentatie is waarschijnlijk uitgesteld omdat hoofd Audi (Rupert Stadler) vorige week werd opgepakt voor een diesel schandaal bij Audi. Wanneer de nieuwe presentatie plaats vind is nog niet duidelijk. De e-tron reserveren is nog steeds mogelijk dus het lijkt er niet op dat de productie later gestart gaat worden.
BP koopt Chargemaster
Chargemaster is de grootste oplaadpunten beheerder voor elektrische auto’s in Engeland. Chargemaster heeft 6.500 punten in Engeland, daarmee is het een grote speler in deze Europese markt. De exacte deal is nog niet duidelijk wel meldde BP eerder dat het meer dan 500 miljoen per jaar wil uitgeven aan groene energie. BP meldde verder nog dat het verwacht dat er in 2040 12 miljoen volledig elektrische auto’s op de wegen rijden in Engeland, volgens het oliebedrijf zijn snelladers een hoeksteen voor de elektrische auto’s.
Johan Cruijf ArenA energie opslag
De Johan Cruijf ArenA in Amsterdam is een grote batterij geworden. Dit is mogelijk gemaakt met 148 Nissan Leaf accu’s. Het stadion moet gaan werken als energie buffer. Op het dak van de ArenA liggen 4.200 zonnepanelen. Als de zonnepanelen stroom opwekken slaan ze dit op in de batterij. Bij een overschot wordt de stroom verkocht aan het net. De ArenA is dus nu ook nog bruikbaar bij een stroom verduistering.
Bron: Verge | Fastned | Autonews | Bloomberg | NOS |
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
LinkedIn
RSS